BMW E46 ylimaalaus+vanteet RUBBERcompilla. - Maston
Joni Kukkohovi Anne Kukkohovi Anne ja Joni Kukkohovi

Maston Spraymaalausvinkit

Maalausvinkit

Ulkovinkit

BMW E46 ylimaalaus+vanteet RUBBERcompilla.

BMW E46 ylimaalaus+vanteet RUBBERcompilla.

Santtu, Ylivieska | Julkaistu: 15.8.2014

BMW E46 ylimaalaus+vanteet RUBBERcompilla.
Aloitin projektin auton ja vanteiden huolellisella pesemisellä, ja rasvanpoistolla ( jarrukliineri). Auton kuivuttua teippasin lasit, kattoluukun, rekisterikilven, sekä taustapeilit. Jätin laseihin n 5 cm pintaa näkyville niinkuin oli neuvottu. Vanteita maalatessa täytyy suojata myös jarrut, johon käytin roskasäkkejä. Maalauksen tein normaalilla paineilma ruiskulla, jossa käytin 1.4 mm suutinta, ja paineena ohjetta 2.5-3 bar. ( Omalle ruiskulle sopi 2.8 bar, joka maalatessa laski 2.5. ) Itse maalauksen aloitin vanteista joihin vedin noin 15 tod ohutta kerrosta. Kerrosten välissä odotin 10-15 minuuttia. Seuraavana päivänä aloitin itse auton maalamisen renkaiden suojaamisella. Autoa maalasin todella ohuin kerroksin noin 8 kerrosta. Tässä tein virheen maalaamalla liika ohuita kerroksia ja hieman liika kaukaa. Pinta oli epätasainen. Mastonin asiantuntijan neuvosta maalasin autoon lisä litran maalia hieman lähempää isommalla syötöllä kunnon märän kerroksen, tämä auttoi ja pinnasta tuli sileä. Muutamaan kohtaa kokeilin myös ruiskuttaa pelkkää ohennetta, ja myös sillä tasoitus onnistui. Seuraavana päivänä revin ylimääräiset maalit pois, ja homma oli valmis. Tässä huomasin vielä pienen vinkin, eli myös ne kohdat esim, tuulilasin reunat joista maali on tarkoitus rapata pois, on syytä maalata reilusti. Eli paksu kerros myös kohtiin mistä maali rapataan pois koska se helpottaa huomattavasti kumimaalin poistoa. Pienten vaikeuksien kautta voittoon, ja hyvä tuli.

Työssä käytetyt tarvikkeet